Thursday, November 17, 2011

Edisi Kawan #1 - makan secara bersendirian


------drafted by yesterday story-------
hye guys. assalamualaikum w.b.t. dah makan belum korang? jangan tak makan ye. hihi. actually, saja entry kali ni buat pasaii kawan. dan subtopik nya adalah makan secara bersendirian. atau dalam bi nye EATING ALONE.  heh. benda ni terkeluaq dari pikiran aku time makan tadi. hoho. sebabnya, aku makan sorang2 !

.

.

ala aku makan sorang2 pun aku makan dalam bilik. bukan kat luar pun. bukan kafe atau kat mana2 tempat yang ramai orang. at least pun kalo aku makan kat bilik its better than kat luar makan sorang2 pastu rasa macam loser gila. ye ar. orang ramai keliling kau tapi kau makan sorang2. bukannye makan chewing gum atau kuaci. zzz. ni makan nasik!

.

.

bersendirian. aku dah biasa kott. tapi dulu time first year, aku mesti kena makan dengan kawan2. aku tak suka makan sorang2. sebab aku boring dan rasa macam tak guna dan tak makan pun takpe. bila dah sampai satu tahap yang mana kawan2 dah mula berpecah sana sini, buat geng masing2, time tu la aku rasa perlunya makan sorang2. pasaii apa? pasaii kalo makan dengan depa pun, depa layan ke borak2 dengan kau? takkan an an an. depa mesti dokk jeling2 apa yang kau makan. apa yang kau minum. pastu lepas makan depa kutuk ang dengan geng2 depa. seriously, aku PERNAH kena macam tuh. aku pun tak tau apa silap aku. aku makan nasik jugak. puihh. tak payah nak kerek sangat la korang. duet pun mak bapak yang bagi. zzzz.

.

.

last2 aku dah give up. first year memang.. damn.

.

.

now, dah sem 5. third year dan final year. aku freely makan dengan sapa2 tak pun makan sorang2. dan aku tak kisah pun. bilik aku memang dah get ready stok makanan banyak2. siap ada rice cooker. kadang2 kalo aku terasa lapar, aku pegi merempat kat bilik2 sebelah. diorang selalu ada stok makanan gak. hehehe.  sayang korang. <3

.

.

aku nak nasihatkan korang, tak salah pun makan sorang2. korang boleh makan pastu tido takpun tido dulu baru makan ikot sesuka hati korang. huhu. tak yah nak kecik2 hati kalau kawan korang tak ajak korang makan sama2. takkan semua benda nak buat sama2 kan. kalo ada kawan yang suka mengutuk korang makan hape, korang tampar je mulut longkang kawan korang tuh. biar dia ingat. kalo tak berani jangan buat. ok. merbahaya. pastu, kalo ada kawan korang yang tak suka makan tuh, konon nak diet padahal diet macam tak kena gaya, korang nasihatkan la elok2. nak berdiet ada caranya.

.

.

ok sampai sini je kott. okbai.

.

.



p/s : memang aku sorang yang jaga diet. tapi masalahnya, aku underweight. zzz.

.

.

HAPPY EATING ALONE !

No comments:

Post a Comment