Thursday, July 14, 2011

bila demam

eh bersawang dah. takpe. meh bersihkan sat.
.
dugaan hari ni. demam plus flu. bukan selsema burung ok. takpe, penghapus dosa. mudah mudahan diampunkan dosa dosa yang lalu dan akan datang.
.
tak nak tulis banyak banyak. sebab takde idea. tapi stil nak typing. ada sesuatu yang bermain kat otak aku ni. biarlah, kalau ada yang bising. aku tak kacau sapa sapa pun. kan kan. for readers, aku kalau time demam gini la. cakap merepek merepek. keje memang haram tak bergerak. esok bos nak pegi meeting. data tak siap lagi. kang memang kena 'sekolah'. haha. ah layann.
.
bila aku demam, aku senyap je. malas gila nak bercakap. tapi nak menulis. menulis mesej. sebab dah kurang cakap so kena la menulis. nanti hidup macam tak lengkap. otak dok berputar putar. kepala pun fenin fenin. cait. hape pun tak boleh.
.
bila aku demam, aku senang tacing. tak kira sapa sapa. kalau orang yang dekat, lagi ar. sentap! tacing bukan sebab terharu, tacing sebab sakit hati. geram. boleh jadi kes menyampah kalau dah geram tahap gaban. insya Allah, untung naseb kena marah habislah. (aku tak suka marah tanpa sebab) nak buat aku tacing ke sakit hati ke time aku sihat. its ok. boleh balas dengan cara menumbuk orang tu atau pun bagi penyepak free. paling koman pun, kena shoot guna bola baling.
.
bila aku demam, tendency untuk menangis lebih tinggi. aku kan gembeng. tak pasal pasal nangis. benda kecik pun dah mengalir air mate ni. memang. memang aku cepat nangis dan nangis terus menangis kalau hati aku dah terluka. mintak maaf? esok lusa baru pikir.
.
bila aku demam, aku nak tido lama lama. sapa kacau memang tak layan. zzz.
 .
bila aku demam, aku tak suka demam lama lama. mood aku memang terjejas teruk. aku tak boleh senyum. bila nak senyum rasa macam jadik kambing, yela senyum kambing. pfft~
.
bila aku demam, aku malas pegang tepon. dah aku kata malas nak layan, tak yah la kacau. nak buat lawak ke hape ke, time lain.
.
.
betul la bila demam, dugaan kuat. macam macam berlaku. bila masalah yang bersangkut paut dengan hati memang semakin lambat la kebah demam ni. kadang kadang aku pun tak paham. huh. ala yang demam ni aku. bukan orang lain. cait. hape pun tak boleh.

ok, aku cuba faham kenapa kau buat macam ni kat aku. aku terima.

1 comment: