Wednesday, June 1, 2011

Saya Budak Praktikal

Pehh.. berhabuk sehh. kesian.. aku bukan hape. aku tetibe jadik malas nak update sebab aku busy. wuooo BUSY sehh. poyo!
.
.
Hari ni hari ke-6 aku LI a.k.a praktikal kat PPD Muar. nama panjang PPD, Pejabat Pelajaran Daerah Muar. Pengalaman hari pertama memang menakutkan. hahaha. Padahal takde ar apa benda sangat. Aku sangat berterima kasih kepada sir aku. Aku panggil sir sebab memang dah dari kecik aku panggil cikgu aku ni sir. Cikgu Rosli Tumijan. Dia yang banyak tolong aku. Aku rasa kalau takde dia tak tau la aku LI kat mana sekarang ni. hahaha. (teringat kilang yang aku pegi mintak LI kat BP, haram tak berjawab sabo jelah)..
.
.
Aku kat Unit Pengurusan Sekolah. WOHA! Ada la kaitan sikit dengan perkataan 'pengurusan' tu. ngehhee.. Mula mula aku macam tak biasa. Malu malu taik kucing. ee. poyo je. haha. kutuk diri sendiri. tapi tu la, proses menyesuaikan diri kat tempat orang. Apatah lagi, tak penah keje kat ofis. Penah keje kat kedai tepon, kedai makan. tu memang la aku expert! haha. poyo lagi. Dah beberapa hari kat unit ni, baru aku sedar perangai sorang sorang pegawai kat sini. Nak nak aku ni jenis pemerhati. haha. Tapi aku tak lah pegi komen direct. Gila tuh.
.
.
Cop cop.. sebenarnya aku bukan milik kekal Unit Pengurusan Sekolah. Aku jap jap pegi unit atas, adalah macam macam unit kat atas tu. Gara gara modul yang fakulti tetapkan aku kena ar ikot. Tapi takpe ar. Best. hehe.
.
Nak tau keje aku? haha. First day je aku dah jadik fasi untuk taklimat. Bos aku memang kamceng dengan aku. Very der good la. Keje aku, aku buat je apa yang diorang suruh, bunyik kaso nye kuli. tapi, aku rasa tak perlu guna terms tu, sebab diorang layan budak praktikal macam kawan kawan. takde gap. cuma, kena sedar ar, hormat diorang. diorang kan pegawai.. dan diorang kan lagi tua. ada kat sorang budak tu je aku panggil aku ko je. sebab dia bajet bagus. hahaha. ha kan aku dah kata, aku ni jenis pemerhati.
.
.
Ulang alik Muar-Panchor. HARI HARI tau. Jangan tak caya. hahaha. Dulu nak pegi muar punya la payah. sebab pegi muar tu nak jalan jalan je. haha. zaman muda muda dulu. Hari hari aku dah terpacak pukul 7  kat rumah sir. kadang kadang terlambat bape bape minit. motor punya pasal. salahkan moto plak. aishhh.. pegi keje tumpang sir. naik kete. huh... naseb la ada orang nak tumpangkan. kalau tak, hari hari aku merempit sampai ke Jln Arab tu. wuuu~
.
.
Macam biasa kena update report tiap tiap hari. Ni time aku tengah update, bos aku sempat nganjing, 'nanti tulis dalam report 'sedang mengupdate blog'.. hawau.. haha. yela yela..saya buat keje la ni sir. huhu.
.
.
Get to go. Dapat keje dari unit atas. hoho. Bye.

2 comments:

  1. ape la susah sgt cari LI.. ari tu mak aku nk cari org gaji.. tak tak wat LI kat umah aku je.. hahaha

    ReplyDelete
  2. hamboii kau. tapi kalau orang gaji 5k ke atas sebulan aku terima la. hahaha. LOL

    ReplyDelete