Saturday, April 30, 2011

hikayat MERONG MAHAWANGSA

mood : perasaan teruja seperti baru lepas makan nasi ayam penyet . takde kene mengena la kau!


ESOK ada paper elektrik aku still dok suka2 menghadap si lappy ni. haha. aku baru sudah tengok cerita HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA ni. alaaa, aku tau la aku lambat tengok cerita ni. tok sah la gelak kan aku. geram punya pasal tak dapat tengok cite ni time baru2 keluar. Seriously aku suka gila tengok cite ni. ! Memang history la. terbaik la KRU production. Brilliant! Bak kata Sepah. copy paste ayat Sepah. hehe.
.
.
Aku jatuh cinta dengan si Merong??? hahaha. dengan badan dia yang ketul2 tu, perghh tak gugur iman dibuatnya. aish.. Istighfar wehh.. memang aku tengok cite ni aku TAK KENAL sapa yang berlakon. teruk la aku ni. heh. yang aku tau si Jehan jadik Embi. pun boleh la dia lawan2 sume buat aku kagum! Awesome la.. Pastu sapa tuh, ala.. yang berlakon cite Hantu Kak Limah.. heroin dia. Hah! Ummi Nazeera. jadik Embok. memang cara. jadik awek Merong. ngeeehheeee. jeles la plak. ni lagi si Mawas. eh bukan Kemawas memang patut jadik Mawas. memang jahat gila ar. heee. geram dengan dia. tapi memang gagah la. masa dia lawan dengan Marcus, pastu apek Laksamana tuh, fit siotttt. tak penat! pastu dok berlawan2 dengan hero. wohoohoho. kagum kagum. tu Khir Rahman. dari dulu memang suka dia berlakon. sukaaaa sangat. smart actor. rasa macam nak bagi award kat dia pulak. haha. ^^,
.
.
Pastu, pak Kesum a.k.a Dato' Rahim Sazali. aku hampir tak kenal sapa la orang tua tuh. yela.. dengan rambut dengan janggut macam A. Samad Said. "Fuyoooo!!", macam tu la aku sebut time first2 aku tengok, siap mulut muncung ke depan macam nak hirup air teh O. hahaha. pastu lagi sapa tuh, ahli sihir si Geruda. tu memang jahat. dalam cite tu je ar dia jahat, kat luar errmmm tak tau. hehehe. W.Hanafi. W. Su. not bad.. nice one. boleh jadik ahli sihir abad 30 pasni. tu pun kalau tak kena sumpah la! haha. gurau ok. jangan saman tau.
.
.
Sebenarnya aku nak cerita pasal si Merong je, tapi tetibe dah tertaip pasal orang lain. heh. songsang arus la. jangan songsang iman ye. Aku tak penah la tengok si Merong ni berlakon kat mana2. Korang penah tak? oh baru teringat, dia ada berlakon dalam cite Los dan Faun. hahaha. dengan Khir jugak. aku rasa dia ni bagus. Speaking pun not bad. boleh rojak2. style dia cakap memang macam melayu dulu kala. sebijik2. kang speaking jawa, terkojot plak korang. haha. nama dia Stephen Rahman Hughes. mix mat saleh kottt.. aku takde la puji melangit sampai langit ketujuh, tapi kalau la betul Merong zaman dulu macam ni, aku BANGGA sangat. aku sendiri sanggup berjuang demi merampas maruah. huh, betol2 semangat nih! sebab tu aku suka cerita ni. hahaha.
.
.
Sangat berterima kasih kepada KRU dengan kerjasama Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi sebab buat cerita sejarah ni. dengan efek2 sound background sume bagai aku ni fail sikit bab nyebut2 pasal production filem memang klassss ar.. nampak air tangan korang yang terer buat filem2 jenis macam ni. tak sia2 aku download cite ni. oppss, kawan aku. syikin. hehe.
.
.
Begitu lah entri kali ni. malas nak bebel panjang2 sebab dok teringat tak habis study lagik. huu~
.
.
.
.
-->** ok. jom study. dah puas tengok cerita. padahal pagi2 tak gosok gigi terus on lappy sebab teringat baru dapat cerita ni. hehehe. GOOD LUCK kawan2 yang amek exam Elektrik Eng. for Manangement. heee.

No comments:

Post a Comment